Motion Capture семинар у организацији Катедре за Електорнику

Електронски факултет у Нишу био је 23. фебруара 2023. године домаћин Meetup-a на тему Motion Capture, а овом приликом је у свечаној сали нове Ламеле било преко 150 посетилаца заинтересованих за гејминг индустрију у Србији.

До сада је у гејминг индустрији било неколико великих револуција, а једна од њих је дефинитивно и увођење „motion capture“ технологија. MoCap је постао важан алат у развоју игара додајући реализам и нијансе начину на који ликови комуницирају са својим окружењем. Он такође повећава верност анимација и микро анимација, а глумачке нијансе се прецизно хватају и преносе на дигитални лик много брже него коришћењем само ручне анимације. Резултати су реалистичније анимације ликова и постигнути су много брже него што би могли бити без MoCap.

Кристина Јанквић испред Асоцијације индустрије видео игара Србије (SGA – Serbian Games Association) водила је програм и приближила пристунима циљеве удружења.

Испред Електронског факултета присутне је поздравио Никола Стојановић, професор на катедри за Електронику, подмодула Мултимедијалне технологије и том приликом најавио донацију SGA у виду Rokoko motion capture одела.

Електронски на катедри за Електронику, тачније на подмодулу Мултимедијалне технологије има предмет на мастеру који се бави обрадом motion capture фајлова и студенти ће убудуће моћи сами да сниме своје покрете и науче како се чисте и обрађују подаци.  Истакао је Никола да су на подмодулу спремни за употребу овог система и у различитим развојним пројектима.

Ана Нерубацки и Миљан Саковић из компаније Peaksel уживо су показали просутнима како се снимају покрети са њиховим Xsens motion capture системом. Снимљене покрете су затим додали карактеру из њихове игре, а овом приликом глумица у оделу била је студенкиња Електронског, Сара Милановић.

Данко Ранчић из Ingenious студија је говорио о проблемима које су имали прилком рада са снимањем покрета на једном пројекту, те да су том приликом морали да користе неколико различитих motion capture система да би пројекат привели крају.

Богдан Амиџић из Crater студија је показао Crowd систем контроле стотитне анимираних карактера уз употребу motion capture система. Crowd систем сам меша снимљене анимације и при том избегава да су покрети карактера исти.

Ђорђе Димитријевић је представио SignAvatar систем који помоћу машинског учења помаже глувонемима преводећи текст у знаковни језик.